LawCare, hulplijn voor de advocatuur
Als advocaat heb je vaak stress. Soms van zaken, soms van kantooraangelegenheden. Ook verwacht men constante scherpte, betrokkenheid en bereikbaarheid. Als het dan om wat voor reden dan ook, privé of op het werk, wat minder gaat dan kan het lastig zijn om dit met iemand in je omgeving of op kantoor te bespreken of om hulp te vragen. Soms wil je gewoon even met iemand sparren.
Contact - op werkdagen tussen 10:00 en 12:00 uur en tussen 20:00 en 22:00 uur. |
Team LawCare
Het team LawCare bestaat uit (oud-)advocaten met veel beroeps- en levenservaring die begrijpen hoe het er in de advocatuur aan toe gaat en getraind zijn om onbevooroordeeld een vertrouwelijk gesprek aan te gaan. Naast advocaten, kunnen ook familieleden en kantoorgenoten van advocaten bij het team vertrouwenspersonen terecht.
Het team LawCare heeft een speciale training gevolgd om een luisterend oor te kunnen bieden aan advocaten die vertrouwelijk willen sparren met een ervaren vakgenoot.
Het team LawCare opereert onafhankelijk en volledig zelfstandig. De gesprekken met de vertrouwenspersonen zijn vertrouwelijk, worden nergens vastgelegd en niet gedeeld met derden (waaronder de NOvA). Lees ook het artikel "Je bent geen watje als je voor jezelf opkomt" over Team LawCare in het Advocatenblad (2024-03).
Verschillende hulplijnen
De NOvA heeft verschilende hulplijnen. Naast LawCare is er ook de NOvA-noodtelefoon, de Vertrouwensadvocaat en het Informatiepunt voor advocaten. Welke u waarvoor kunt benaderen, ziet u in de infographic 'welke hulplijn bel ik wanneer'.